19 Kasım 2007

Şeytanın bacağını kırdım!



Konsolosluklarla ve vize islemleriyle nedense aram hic iyi olmadi. Kara bahtim kor talihim mi desem hersey Amerika gibi uzak diyarlarda pasaportumu kaybetmemle basladi. On yillik Amerika vizem pasaportumla birlikte uctu gitti. Yeniden vize alamadigim gibi o gun bu gundur yurtdisina gidis konusunda bir talihsizlik yasarim hep. Turkiye'de yasarken Paris'e bir arkadas ziyaretine gitmeye niyetlenmistim. Gurol'un bir is toplantisina denk getirip bir tasla iki kus vuracaktik. Gel gor ki Fransa beni ulkesine girmeye yeterli bulmadi. Iki defa basvurup her ikisinde de Fransa Konsoloslugu'ndan red cevabi almistim. Bruksel'e yerlesmemize en cok bu yonden sevinmistim. Canimin her istediginde elimi kolumu sallaya sallaya Avrupa'yi dolasabilecektim. Icimde kalan Paris gezisini Bruksel'e ilk geldigimizde aradan cikarmistik. Paris artik kapi komsusu ya, cok da ragbet gostermedim bir daha.

Yeni takintim Ingiltere. Uzun zamandir Londra'yi gormek istiyorum. Konsolosluklarla aram iyi olmadigindan vizeye basvurmaya bir turlu cesaret edemiyordum. Sansimi denemeye karar verdim ve nihayet seytanin bacagini kirdim. Ilk basvurumda Ingiltere gibi vizeyi koklatarak veren bir ulkeden on yillik vize almayi basardim!

Bellcika bana ugurlu geldi... Darisi Amerikan vizesinin basina....

5 yorum:

Adsız dedi ki...

O vizeyi alabilmen icin bir suru sozler vermek zorunda kaldik Ingiltereye :)

Gurol

Günün Hikayesi dedi ki...

Super yaa...
ilk vize basvurumu Belcika konsolusluguna yapmistik. Hemen red verdiler ve hic bir neden soylemediler. ondan sonraki her vize basvurusu benim icin bir kabusa donustu. ya alamazsam diye kendi kendimi yedigim zamanlari hatirliyorum. soyleyecegim seni cok iyi anliyorum.

Burcu Demirel dedi ki...

Harika! Ben gecen yil 2 yillik alabilmistim..Keske bana da 1o yillik verselerdi..Benim de sanssizligim belcika vizesinden yana..Poyraz'in vizesi hala cikmadi.Hayir oldu olacak " hayir oglunuzu beraberinizde goturemezsiniz, birakin o burda buyusun" dicekler, o olucak yani :)

Cihan dedi ki...

Burcu,
Poyraz'ın durumunu blogundan takip ediyorum. Gecenlerde Bruksel'e gelmenize 30 gun kaldigini gorunce herhalde vizeyi aldiniz diye dusunmustum. Bu kadar uzun surmesine sasirdim diyecegim ama Belcika bu, sagi solu belli olmuyor tabii. "Dogururken izin aldin mi?" bile diyebilirler.
Umarim daha fazla uzun surmez, Bruksel bir an once kavusur Poyraz'a :)

Adsız dedi ki...

Ya ben de Belçika kurbnıyım.
19 kasımda evraklarım belçikaya gitti bana ayın 12sinde 4-6 hafta demişlerdi sonuç için hala tık yok.Nasıl iş anlamadım valla.ŞUBAT ORTASINDA HALA VİZEM ÇIKMAMIŞ OLURSA AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE BAŞVURUCAM BENİ KOCAMDAN AYRI TUTUYOR BELÇİKA HÜKÜMETİ DİYE.
Nedir bu ya böyle millet anlaşmalı evlilik yapar,ya da kaçak olarak orada yaşar ben kocamın yanına gidemem.deliricem valla.Anlaşmalı evlilik olmadığına dair son 4 senenin de delili var hem elimde ve onlara verdim.Daha ne zorluk çıkartıyorlar bilmem ki :((
off offffffffffff.
Belçika bölünmesin hükümetin başına da bir Türk sever geçsin.Hatta kraliyet ailesine bir Türk sokalım en iyisi :)