1 Ekim 2007

Havadan sudan

Bruksel’e geleli neredeyse bir ay oluyor. Ilk gunku acemiligimizi uzerimizden cabuk attik, es dost sagolsun. Artik Colruyt’a alisveris cantasiz gidilmeyecegini, kapali otoparklarin gece 12’den sonra kapatildigini ve otopark sahibine yalvarsanda kapiyi acmayacagini, bürokrasi gerektiren islerin ne kadar agirdan alindigini, Belgacom’un gelicez deyip de gelmedigini biliyoruz. Galiba insan burada yasadigi surece sasirmamayi ogreniyor. Yine de sansimizin yaver gittigini kabul etmeliyim. Ucuncu haftamizda ‘residence card’larimiz geldi ki bu sure Belcika icin bir mucize. Ustelik Temmuz ayi itibariyle kanun degistigi icin normalde seyahat kisitlamasi olan turuncu karti beklerken ben de Gurol’unkiyle ayni beyaz karta sahip oldum. Bu demektir ki Turkiye’ye her gelmek istedigimde belediye kapilari asindirip kimseye geri donus vizesi icin yalvarmak zorunda kalmayacagim. Simdi geriye eve yerlesme kaldi. Esyalarimiz Paris’te baska bir teslimatla ayni kamyonda oldugu icin biraz gecikti, insallah yarin oburgun bekliyoruz. Her gun bombos evimizi ziyaret edip, mobilyalar geldiginde nasil olacagini hayal ediyoruz. Burada evler nispeten kucuk diye esyalarimizin bir kismini saga sola dagitmistik. Simdi acilen bir cek yat alip misafir odasi duzenlememiz lazim. Bayram seyran derken gelen giden cok olacaga benziyor...
Yarin Fransizca kursuna basliyorum. Artik ‘merci’ ve ‘au revoir’dan oteye gecmenin zamani. Cumartesi gunu her yil duzenlenen Job Day Europe organizasyonu vardi. Avrupa Komisyonu binasi bir fuar alanina donusturulmus, icerisi tiklim tiklimdi. Belcika’da issizligin boyutlari gayet net goruluyordu. Ayak ustu is gorusmelerinden birkac tanesine katildim. Fransizcam olmadigi icin pek olumlu bir sonuc cikmadi. Neyse, Gizem’in dedigi gibi Avrupa Komisyonu binasina gitmedik demeyiz en azindan.
Yeni arkadas grubumdan da bahsedeyim. Bruksel’de benim gibi es durumundan bulunan Turk arkadaslar edindim kendime. Onlar bir iki senedir burdalar ve benden cok daha tecrubeliler. Ben en yeni Brukselli olarak katildim aralarina. Sabah caylari, muhabbetler.. Cok sekerler cookkk.... Bana blog yazma konusunda ilham kaynagi oldular :)

10 yorum:

Asli A. dedi ki...

Cihancim, belcikali blogcular alemine hosgeldin :) Guzel yazilarini bekliyorum, acilis guzel olmus bak :)

Eve yerlesme faslinda kolay gelsin, bir seye ihtiyacin olursa bir alo uzakligindayim (reklam gibi oldu :P)

Sevgiler,
Asli.

Adsız dedi ki...

Cihan,

Ben de ilk ne yazacaksin merak ediyordum. Galiba herkes ayni seyler hissediyor yeniyken!

Yesim dedi ki...

Hoşgeldin Belçikalı bloggerlar arasına :) Yeni eviniz de, fransızca kursun da hayırlı olsun.
Sevgiler,

Sweety dedi ki...

Merhabalar Cihaaan. Seninle henüz tanışamadık ama bende bu belçikalı kızlardan biriyim. Yeni evin kursun ve blogun hayırlı uğurlu olsun :D kasım 10 da oradayım bir buluşma yaparız artık kızlar... herkese sevgiler

Cihan dedi ki...

Blogumu ve beni yalniz birakmadiginiz icin hepinize tesekkur ederim. Burada bu kadar sicak insanlarla tanisacagimi bilseydim daha once gelirdim :)

Ece, ismini duydum kizlardan. Gelince seninle de tanisiriz insallah. Sevgiler..

Günün Hikayesi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Günün Hikayesi dedi ki...

Merhaba

Ben de Bruksel'e Mayis 2007'de geldim. Bana turuncu kart verdiler.

Temmuz ayinda yeni kanun degisikligi dolayisiyla sana beyaz kart vermisler. Konuyla ilgili detayli bilgin var mi? Varsa benimle paylasirsan sevinirim.
Cunku tekrar Belediye'ye gidip konusmak istiyorum.
Simdiden tesekkurler
Ayla

Cihan dedi ki...

Ayla merhaba,oturma kartı konusunda maalesef daha detaylı bir bilgiye sahip degilim ben de. Temmuz'dan sonra gelenlere artik beyaz kart veriliyor dediler ama detayını hiç bilmiyorum. Yanlış yönlendirmek istemem seni.

Burcu Demirel dedi ki...

selam cihan
bruksele hosgeldin! henuz orada degilim bildigin gibi ama gelir gelmez tanismak isterim.. artik bir ev hanimi olucam icin oglumla birlikte bolca vaktimiz olacak :)alisma zamanlarin guzel gecer umarim.. gorusmek uzere..

Adsız dedi ki...

merhaba cihan,baska bir sitede bindallı modellerini gödüm çok begendım,nerden alabılırım aceba o bındallılardan,bı adres yazarsan cok sevınırım.